آبتین فایل

مرجع دانلود فایل

آبتین فایل

مرجع دانلود فایل

مقاله درباره اهل بیت (علیهم السلام) مثل نور الهى

مقاله درباره اهل بیت (علیهم السلام) مثل نور الهى

فایل مقاله درباره اهل بیت (علیهم السلام) مثل نور الهى را از سایت ما دانلود کنید.جهت دانلود بروی دکمه آبی رنگ دریافت فایل کلیک کنید.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 20   نویسنده: استاد مرتضى مطهرى بسم الله الرحمن الرحیم اعوذ بالله من الشیطان الرجیم الله نور السموات و الارض مثل نوره... تفسیر این آیه کریمه در دو قسمت‏بحث‏شد:یک قسمت در اطلاق نور بر ذات مقدس الهى که فرمود «الله نور السموات و الارض‏» و قسمت دوم درباره تمثیلى که آیه کریمه ذکر فرموده است، در واقع خانه‏اى یا خانه‏هایى را در نظر مى‏گیرد که با چراغى-با همان ترتیبى که جلسه پیش عرض کردم-روشن است و این را مثلى نه براى ذات خدا بلکه براى نور خدا در خلق ذکر مى‏کند.راجع به مفاد این مثل مطالبى عرض کردم و وعده دادم که نتیجه آن را در این جلسه بیان کنم. هر چیزى به خدا شناخته مى‏شود و خدا به ذات خودش همان طورى که قبلا عرض کردم، این آیه کریمه از آیاتى است که نظر بیشتر مفسرین و غیر مفسرین را جلب کرده است. مطلبى را که شاید تا اندازه‏اى مفاد این آیه را روشن کند برایتان عرض مى‏کنم و آن اینکه در روایات ما یک مطلبى در باب «معرفة الله‏» یعنى در باب ...

Web Results

  • روش تفسیری مورد تأیید اهل بیت(علیهم السلام)

    maarefquran.org/index.php/page,viewArticle/LinkID,7093

    ... اهل بیت(علیهم السلام ... (علیهم السلام) همه نور ... الهى براى مردم از اهل بیت ...

  • گفتار چهاردهم - mesbahyazdi.org

    mesbahyazdi.org/lib/dar-parto-velayat/ch15.htm

    با توجه به توصیه‌ها و سفارشاتى که پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله) درباره اهل بیت (علیهم السلام) فرموده است، به طور طبیعى همه افرادى که به پیغمبر اکرم (صلى الله علیه وآله) ایمان دارند، بایستى اهل بیت: را نیز دوست داشته باشند.

  • در محضر اولیاء الله

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.